Monday 14 September 2020

BUKU PENDIDIKAN STEAM

Buku Aktiviti Pendidikan STEAM Awal Kanak-kanak ini menekankan aktiviti pengajaran dan pembelajaran melalui bermain atau learning through play.

BESTNYA BUKU AKTIVITI BERASASKAN PENDIDIKAN STEAM NI..

Buku Aktiviti Pendidikan STEAM Awal Kanak-kanak ini menekankan aktiviti pengajaran dan pembelajaran melalui bermain atau learning through play bagi mencapai hasrat mewujudkan kanak-kanak yang mempunyai kemahiran 4C iaitu :

❤ Communication

❤ Critical thinking

❤ Collaboration

❤ Creativity








Ia dibangunkan sebagai panduan para pendidik dalam merancang aktiviti-aktiviti STEAM yang terdiri dari elemen *SAINS*, *MATEMATIK*, *TECHNOLOGY*, *ENGINEERING* dan *SENI* terutamanya untuk kanak-kanak yang berumur 3 hingga 8 tahun.

Dengan adanya buku STEAM ini, ibubapa atau guru tak perlu risau kerana ia dapat membantu dan memudahkan dalam membuat aktiviti terutama melibatkan STEAM, juga dalam merancang penulisan RPH bagi tujuan menjalankan aktiviti pengajaran dan pembelajaran harian.

Rasa sendiri perbezaan melaksanakan aktiviti-aktiviti berbentuk eksperiment, uji kaji dan sebagainya hanya dengan dapatkan Buku Aktiviti Pendidikan STEAM Awal Kanak-kanak